
Navštíveno 2318x

tak uz tu par lidi ma zkusenosti, jak udelat nejlepe motor na 2,8 bejt to turbo tak je mi jasne ze nej je otevrenej vyfuk ale co u tohoto motoru? je tam treba nechat nejaky odpor urcite asi vyndat kataky zvlaste pokud maji uz neco za sebou ale rad si poslechnu dalsi napady ale hlavne postrehy z praxe diky pridaji neco svody lestene?
podle mě jediný co potřebuješ je tak akorát zvětšit "cfm" neb potřebuješ aby ti to stíhalo vejfukem odtejkat když to de s komprdónem rychlejc do toček...... takže bych nechal maximálně tak udělat rouru od svodů místo katu rezonátor, dál rovně až k zadnímu high flow tlumiči jakožto odporu a rouru tak ideálně 3" ....akorát jde o to jak moc brutální to chceš jestly ho chceš trochu tlumit či chceš masakr ukřičenej :)) ......... taky zrovna řešim kdo by mi tu pošéfoval komplet nerez vejfuk a nic moc v čr :)
jinak ABT nedělá přímo pro tohle vejfuk ?
svody nevim u tohohle, leštěný něco málo přidá samo ale spíš aby byly dobře optimalizovaný a nemlátilo se to downpipe u sebe což uě sem jednou takový viděl:)
až si koupíš tu S13 tak tam máš vejfuk jednoduchej :)
NP: jako kdyz jsou lesteny, tak maj vetsi vykon? :-)
ne, přídá na odchodu zlejch plynů pryč :)) nejsem takovej ten co si dal na fabii zadní kotoučovou nápravu a pak hlásal jak to přidalo aspon 20 koní :)))
co tohle ?? problém že moc těch 2,8 neni na 1,8T dělá každej :)

tak svody ti maximalne pridaj u 2,8 kroutak rozhodne bych necekal 20 koniku, u subaru kdyz das komplet vyfuk vcetne svodu tak prida 50 koni ale to je 2,0turbo a hlavne ten vyfuk je palka....
napíšu to taklhle- nějakou literaturu jsem už pročetl , nějaký ladičcký fora taky (a podle toho jsem si navrhl celý potrubí na coupe, ale zatím čekám an realizaci) a co mi z toho vychází - nejlepší zpětnej tlak je žádnej zpětnej tlak (nebo minimální..) i u atmosferickýho motoru -pokud jdeš po výkonu..křivku krouťáku doladíš vhodným návrhem svodů
u auta s turbem se volej větší trubky, u auta s kompresorem horní hranice atmosferickejch pro danej objem... v tvým případě 2.5" plně průchozí se 2 ma tlumičema by mohlo bejt zajímavý..
nějakej sken:


25.12.2007, 19:57 |
bastr jako vyroba by asi problem nebyla ale je to opravdu dobry mit to spocitany u turba je to celkem jedno cim pruchodnějši tim lepsi ale u atmosfery bych se toho obaval udelat ciste

26.12.2007, 14:50 |
Alííí Já bych se zas bál dát na turbomotor otevřenej vejfuk. Nemyslim si, že je vždy potřeba dát plynum volnej prostor. I turbomotor potřebuje vyplachovat - kamarád dal do Corsy s 2.0T jen rouru, a skončil hodně brzy. :o)))))
K tý tabulce by bylo zavhodno přidat koeficient kterym to znásobit pokud je motor přeplnovanej..........
Alíí ...... věř že u turbomotoru je nejlepší jak spočítaná tak po fyzický stránce tlustá trubka tak 30cm končící za turbem :)) každopádně musí se to brát zase tak aby se s tim dalo jezdit :) měl sem na 200sx custom nerez trubku 60mm od downpipe až k zadnímu Mugen tlumiči toť vše a zvuk byl naprosto libovej, při udržování rychlosti jen lehký bublání a při prošlápnutí sem nenašel nikoho kdo by se neotočil či neměl tendenci uskakovat z chodníku když se lek :) natož v tunelu tam mi občas auta uhybaly neb nechápaly o co go :) .......
pro xenonmana budeurčo nejlepší si to udělat sám ...... vzhledem k tomu přeplnování bych tam stejně dal tu 3" a dozadu jeden "tlumič" né průchodák jako na turba ale ten aby měl taky velkej průtok tak aspon 300-400 cfm :)

26.12.2007, 17:49 |
petis xenonman: jestli mužu poradit nepouštěj se do žádných experimentu. Tak jak je to ted to bude 100% sladěný. Když už koupil bych vejfuk origo od ABT nebo odčeho je ten kompersor kit. Ušetříš tak spoustu peněz:-)
na tu tu mam další tabulku -přeplňovanou..

chlapi, nevim teda co ma xenonman za motor, kazdopadne tu pletete dohromady pojmy preplnovanej motor a turbo.
petis : když si ho postaví sám tak pak teprv ušetří spoustu peněz .......... ten kompresor určitě stál původního majitele balík a ted se na něj podívej jak vypadá jak atrapa na vrtuli do topení v autě :))
.mycTD ....... nepletem pojmy, to co sem dal honza tu tejbl bylo řečeno že u toho víme jak to má bejt nejlíp....ale s kompresorem u toho moc zkušeností neni .........co sem tak pročítal u cadillacu takže při kompresoru se vyndal kat, střední tlumič zvětšila se o půl palce trubka , vzadu (u cadillacu) je Y kterej to rozdvojí a o půl palce schodí a tam sou odporový ale i tak vysoce průchozí tlumiče kvůli odporu .......... tudíž tady bych to viděl právě zvětšit potrubí až k jednomu lepšímu tlumiči ...... rozdíl mezi 2.8 a 4.6 už neni tak markantní :))
když to vemu já z vlastní zkušenosti, tak kámoš na 2.0 16v golfu , původně ještě foukaným Gčkem , teď eatonem , má původní vejfuk vč. svodů od původního ladiče toho motoru (nějakejc chlapík v reichu..) s průměrem trubky 2.5"
ja se teda klidne priznam, ze jsem nikdy vyfuk nestavel, ale logicky:
1. vyfuk asi bude dost souviset s plnenim motoru, tzn kdyz to najednou tlacis kompresorem, tak oproti atmosfere bude treba neco zmenit.
2. pruchozi trubka u turba je podle me hlavne kvuli turbine, takze takhle asi taky ne.
pokud mas naladu na experimentovani, tak bych asi fakt kontaktoval ABTa, co k tomu doporucuje on, a z toho bych vychazel.
Nismo: ty tabulky jsou dobry, ale kdyz nemas predstavu co stavet, tak je ti prumer trubky k nicemu.
jo plně průchozí ,je především pro turbo, u NA by to byl problém, protože motor potřebuje protitlak,rychlost výplachu nesmí překročit určitou mez..
blázen: jenze tohle neni ani NA, ani turbo. tak co ted?
plněprůchozí systém, odpovídající rozměrům NA motoru.
takze 2,5in trubku odpredu dozadu?
pdole té první tabulky to vypadá, že ty rozměry jsou vnější průměry, nebo se pletu? Ale u výfuku spíš zálleží na vnitřním průměru, ne? A ten se liší podle tloušťky materiálu při stejném vnějším průměru...
tohle se chová jako NA... takže výfuk bych volil jako pro NA , rozdíl mezi výfukem na NA a turbu je ten, že protitlak u turba tvoří turbo samotné..kdyby tomu tak nebylo,jako v tomto případě, stavěl bych vhodný výfuk jako pro NA motor.. to je můj názor
ja se vam sem vetru jestli muzu, mam scoupe 1.5 turbo a chtel bych vyhodit kat ale nekdo rikal ze u turbo motoru musi bejt nejakej odpor tak se bojim abych neco nepokazim jinak koncak mam pruchozi, dik
Honza33. chyba tisku ..pak tam je ještě tabulka s doporučenejm průměrama trubek na svody, a tym ty průměry jsou vnitřní...
thepyroman:u turba je nejlepší výfuk žádný výfuk..takže vyhod celý výfuk a dej tam nějaké nerezové potrubí tak 65mm a na konec jen nějaký koncák a budeš spokojen
závisí to jen na tom, kolik motor vyprodukuje výfukových plynů v max točkách (resp uvažovaném provozním pásmu otáček)... jestli do něj fouká turbo nebo kompresor nebo nitro je celkem jedno... 3 palcová trubka je vhodná na toky odpovídající až do pásma 500PS... další věc je se pod autem snažit nacpat 4 palcovou trubku do místa kde byla původně 2 palcová :-)