Auto HI-FI Club CZ

autohifi,auto hi-fi,auto hifi,autohificlub,auto hi-fi club,club, klub,fórum,autorádio,autozesilovač,autorádio cd,autorádio mp3,autorádio dvd, tuning,srazy,tuningshow,klub,emma,dbdrag,tuning,autotuning,carstyling, tlumeni, Alpine,octavia,Brax,Denon,Clarion,Pioneer,Sony,panasonic,Helix, Dynamat,dego,Hertz,Audison,Fusion,McIntosh,Focal,Rockford Fosgate,Dynaudio,JBL,xenony,becker,jvc,kenwood,ground zero,dietz,morel doorboardy ,zapojeni,felicia,pioneer,peugeot,zastavba,audio,306,repro,golf,instalace,dls,4x100,FELICIE,morpheus,helix,audi(forum)

o

Forum > Tuning > vyfuk jak ladit

 o Navštíveno 2318x o
o 25.12.2007, 17:00 | xenonman
tak uz tu par lidi ma zkusenosti, jak udelat nejlepe motor na 2,8 bejt to turbo tak je mi jasne ze nej je otevrenej vyfuk ale co u tohoto motoru? je tam treba nechat nejaky odpor urcite asi vyndat kataky zvlaste pokud maji uz neco za sebou ale rad si poslechnu dalsi napady ale hlavne postrehy z praxe diky pridaji neco svody lestene?


o 25.12.2007, 18:51 | Nismo.Power
podle mě jediný co potřebuješ je tak akorát zvětšit "cfm" neb potřebuješ aby ti to stíhalo vejfukem odtejkat když to de s komprdónem rychlejc do toček...... takže bych nechal maximálně tak udělat rouru od svodů místo katu rezonátor, dál rovně až k zadnímu high flow tlumiči jakožto odporu a rouru tak ideálně 3" ....akorát jde o to jak moc brutální to chceš jestly ho chceš trochu tlumit či chceš masakr ukřičenej :)) ......... taky zrovna řešim kdo by mi tu pošéfoval komplet nerez vejfuk a nic moc v čr :)

jinak ABT nedělá přímo pro tohle vejfuk ?
svody nevim u tohohle, leštěný něco málo přidá samo ale spíš aby byly dobře optimalizovaný a nemlátilo se to downpipe u sebe což uě sem jednou takový viděl:)

až si koupíš tu S13 tak tam máš vejfuk jednoduchej :)
o 25.12.2007, 18:59 | Rajdlos
NP: jako kdyz jsou lesteny, tak maj vetsi vykon? :-)
o 25.12.2007, 19:10 | Nismo.Power
ne, přídá na odchodu zlejch plynů pryč :)) nejsem takovej ten co si dal na fabii zadní kotoučovou nápravu a pak hlásal jak to přidalo aspon 20 koní :)))
co tohle ?? problém že moc těch 2,8 neni na 1,8T dělá každej :)

foto k příspěvku  od Nismo.Power

o 25.12.2007, 19:16 | xenonman
tak svody ti maximalne pridaj u 2,8 kroutak rozhodne bych necekal 20 koniku, u subaru kdyz das komplet vyfuk vcetne svodu tak prida 50 koni ale to je 2,0turbo a hlavne ten vyfuk je palka....
o 25.12.2007, 19:31 | Honza2.016v
napíšu to taklhle- nějakou literaturu jsem už pročetl , nějaký ladičcký fora taky (a podle toho jsem si navrhl celý potrubí na coupe, ale zatím čekám an realizaci) a co mi z toho vychází - nejlepší zpětnej tlak je žádnej zpětnej tlak (nebo minimální..) i u atmosferickýho motoru -pokud jdeš po výkonu..křivku krouťáku doladíš vhodným návrhem svodů

u auta s turbem se volej větší trubky, u auta s kompresorem horní hranice atmosferickejch pro danej objem... v tvým případě 2.5" plně průchozí se 2 ma tlumičema by mohlo bejt zajímavý..

nějakej sken:

foto k příspěvku  od Honza2.016v

o 25.12.2007, 19:57 | bastr
jako vyroba by asi problem nebyla ale je to opravdu dobry mit to spocitany u turba je to celkem jedno cim pruchodnějši tim lepsi ale u atmosfery bych se toho obaval udelat ciste
o 26.12.2007, 14:50 | Alííí
Já bych se zas bál dát na turbomotor otevřenej vejfuk. Nemyslim si, že je vždy potřeba dát plynum volnej prostor. I turbomotor potřebuje vyplachovat - kamarád dal do Corsy s 2.0T jen rouru, a skončil hodně brzy. :o)))))
o 26.12.2007, 16:12 | Nismo.Power
K tý tabulce by bylo zavhodno přidat koeficient kterym to znásobit pokud je motor přeplnovanej..........

Alíí ...... věř že u turbomotoru je nejlepší jak spočítaná tak po fyzický stránce tlustá trubka tak 30cm končící za turbem :)) každopádně musí se to brát zase tak aby se s tim dalo jezdit :) měl sem na 200sx custom nerez trubku 60mm od downpipe až k zadnímu Mugen tlumiči toť vše a zvuk byl naprosto libovej, při udržování rychlosti jen lehký bublání a při prošlápnutí sem nenašel nikoho kdo by se neotočil či neměl tendenci uskakovat z chodníku když se lek :) natož v tunelu tam mi občas auta uhybaly neb nechápaly o co go :) .......
pro xenonmana budeurčo nejlepší si to udělat sám ...... vzhledem k tomu přeplnování bych tam stejně dal tu 3" a dozadu jeden "tlumič" né průchodák jako na turba ale ten aby měl taky velkej průtok tak aspon 300-400 cfm :)
o 26.12.2007, 17:49 | petis
xenonman: jestli mužu poradit nepouštěj se do žádných experimentu. Tak jak je to ted to bude 100% sladěný. Když už koupil bych vejfuk origo od ABT nebo odčeho je ten kompersor kit. Ušetříš tak spoustu peněz:-)
o 26.12.2007, 18:57 | Honza2.016v
na tu tu mam další tabulku -přeplňovanou..

foto k příspěvku  od Honza2.016v

o 27.12.2007, 22:32 | .mycTD
chlapi, nevim teda co ma xenonman za motor, kazdopadne tu pletete dohromady pojmy preplnovanej motor a turbo.
o 27.12.2007, 23:21 | xenonman
2,8 vr6 kompresor
o 28.12.2007, 01:45 | Nismo.Power
petis : když si ho postaví sám tak pak teprv ušetří spoustu peněz .......... ten kompresor určitě stál původního majitele balík a ted se na něj podívej jak vypadá jak atrapa na vrtuli do topení v autě :))

.mycTD ....... nepletem pojmy, to co sem dal honza tu tejbl bylo řečeno že u toho víme jak to má bejt nejlíp....ale s kompresorem u toho moc zkušeností neni .........co sem tak pročítal u cadillacu takže při kompresoru se vyndal kat, střední tlumič zvětšila se o půl palce trubka , vzadu (u cadillacu) je Y kterej to rozdvojí a o půl palce schodí a tam sou odporový ale i tak vysoce průchozí tlumiče kvůli odporu .......... tudíž tady bych to viděl právě zvětšit potrubí až k jednomu lepšímu tlumiči ...... rozdíl mezi 2.8 a 4.6 už neni tak markantní :))
o 28.12.2007, 08:55 | Honza2.016v
když to vemu já z vlastní zkušenosti, tak kámoš na 2.0 16v golfu , původně ještě foukaným Gčkem , teď eatonem , má původní vejfuk vč. svodů od původního ladiče toho motoru (nějakejc chlapík v reichu..) s průměrem trubky 2.5"
o 28.12.2007, 09:10 | .mycTD
ja se teda klidne priznam, ze jsem nikdy vyfuk nestavel, ale logicky:
1. vyfuk asi bude dost souviset s plnenim motoru, tzn kdyz to najednou tlacis kompresorem, tak oproti atmosfere bude treba neco zmenit.
2. pruchozi trubka u turba je podle me hlavne kvuli turbine, takze takhle asi taky ne.
pokud mas naladu na experimentovani, tak bych asi fakt kontaktoval ABTa, co k tomu doporucuje on, a z toho bych vychazel.

Nismo: ty tabulky jsou dobry, ale kdyz nemas predstavu co stavet, tak je ti prumer trubky k nicemu.
o 28.12.2007, 11:59 | blázen
jo plně průchozí ,je především pro turbo, u NA by to byl problém, protože motor potřebuje protitlak,rychlost výplachu nesmí překročit určitou mez..
o 28.12.2007, 12:01 | .mycTD
blázen: jenze tohle neni ani NA, ani turbo. tak co ted?
o 28.12.2007, 12:41 | Honza2.016v
plněprůchozí systém, odpovídající rozměrům NA motoru.
o 28.12.2007, 13:01 | .mycTD
takze 2,5in trubku odpredu dozadu?
o 28.12.2007, 18:30 | Honza33
pdole té první tabulky to vypadá, že ty rozměry jsou vnější průměry, nebo se pletu? Ale u výfuku spíš zálleží na vnitřním průměru, ne? A ten se liší podle tloušťky materiálu při stejném vnějším průměru...
o 28.12.2007, 19:25 | blázen
tohle se chová jako NA... takže výfuk bych volil jako pro NA , rozdíl mezi výfukem na NA a turbu je ten, že protitlak u turba tvoří turbo samotné..kdyby tomu tak nebylo,jako v tomto případě, stavěl bych vhodný výfuk jako pro NA motor.. to je můj názor
o 28.12.2007, 21:58 | thepyroman
ja se vam sem vetru jestli muzu, mam scoupe 1.5 turbo a chtel bych vyhodit kat ale nekdo rikal ze u turbo motoru musi bejt nejakej odpor tak se bojim abych neco nepokazim jinak koncak mam pruchozi, dik
o 29.12.2007, 05:42 | Honza2.016v
Honza33. chyba tisku ..pak tam je ještě tabulka s doporučenejm průměrama trubek na svody, a tym ty průměry jsou vnitřní...
o 29.12.2007, 09:58 | blázen
thepyroman:u turba je nejlepší výfuk žádný výfuk..takže vyhod celý výfuk a dej tam nějaké nerezové potrubí tak 65mm a na konec jen nějaký koncák a budeš spokojen
o 29.12.2007, 11:22 | CervinVega
závisí to jen na tom, kolik motor vyprodukuje výfukových plynů v max točkách (resp uvažovaném provozním pásmu otáček)... jestli do něj fouká turbo nebo kompresor nebo nitro je celkem jedno... 3 palcová trubka je vhodná na toky odpovídající až do pásma 500PS... další věc je se pod autem snažit nacpat 4 palcovou trubku do místa kde byla původně 2 palcová :-)
o  Zpět  o  Nahoru
o
 

Vložit nový příspěvek do fóra


  Pro vložení příspěvku musíte být přihlášen/a.
Stránka vygenerována za 0.3096 sekund.